فروش لباس تاناکورا ۲ واحد صنفی را در مشهد به پلمب کشاند ورود ۱۴ هواپیمای اورهال‌شده به ناوگان حمل‌ونقل هوایی کشور قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) نات‌کوین به‌زودی لیست خواهد شد + جزئیات حافظه سازمانی؛ ثبت دانش پنهان جزئیات تازه درباره رقم و زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) با کمتر از ۲۰ میلیون تومان چه مدل موبایلی می‌توان خرید؟ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساندویچ پانل پشم سنگ چیست و چه کاربردی دارد؟ مبالغ ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون‌تومان برای رهن آپارتمان‌های منطقه سیدی مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) محمود سیادت: بهار سرمایه‌گذاری در افغانستان از راه رسیده است آیا بازار خودرو به آرامش رسیده است؟ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اولین عرضه اولیه سال ۱۴۰۳ در راه بورس ویدئو | چک صیادی را آنلاین نقد کنید تجارت آمریکا و ایران ۲ برابر شد (اردیبهشت ۱۴۰۳) مصوبه مداخله بانک مرکزی برای کنترل نوسانات ارز تمدید شد تخلف خروج بیش از ۲ هزار کیسه آرد از شبکه پخت نان در مشهد سخنگوی صنعت آب کشور: ۵۶۵ میلیارد تومان به تنش آبی مشهد اختصاص داده شده است بورس در سرازیری | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خرید و فروش دلاری مسکن یعنی خروج ارز از کشور اجاره آپارتمان در آزادشهر مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا خرید و فروش طلا مشمول مالیات می‌شود؟ توقف شماره‌گذاری خودروی ایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی به دلیل نقص فنی مگر حقوق نیروی انسانی را با دلار ۶۰ هزار تومانی می‌دهند که می‌خواهند ارز صادراتی خود را بالا بفروشند؟ ربع سکه ۶.۶ میلیون تومان گرانتر است (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم ایجاد ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی در حوزه آجیل و خشکبار استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌های بنزین ۴۶ درصد افزایش داشته است
سرخط خبرها

نقش قانون‌گذاری و نظارت بسیار ضعیف در حوزه ایمنی و بهداشت کار

  • کد خبر: ۲۲۴۱۴۶
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵
نقش قانون‌گذاری و نظارت بسیار ضعیف در حوزه ایمنی و بهداشت کار
رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران گفت: متأسفانه به صورت خاص و برای نمونه، در حوزه ساختمان‌سازی بسیاری از اصول بهداشت حرفه‌ای و ایمنی شغلی رعایت نمی‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، سمیه گلپور در ادامه این نشست با تبریک هفته کارگر اظهار کرد: شعار امسال سازمان جهانی کار یک شعار بنیادین و قوی برای سال جاری است. ما ناشی از رشد حوادث ناشی از کاری هستیم که جان کارگران را تهدید می‌کند.

وی افزود: نقش رگولاتوری و سیاست‌گذاری در این فضا بسیار ضعیف است و ما تولید مناسب قوانین و دستورالعمل اجرایی و نظارت بر حسن اجرا در این حوزه را نداشتیم.

این فعال کارگری تصریح کرد: متأسفانه به صورت خاص و برای نمونه در حوزه ساختمان‌سازی، بسیاری از اصول بهداشت حرفه‌ای و ایمنی شغلی رعایت نمی‌شود.

گلپور تأکید کرد: با تأسف زیاد باید بگوییم به دلیل ضعف صنعت بیمه و مشکل مبنایی آن در رابطه با بیمه‌گذار و بیمه‌شده، در زمینه حوادث و عوارض بهداشتی دچار مشکل هستیم.

وی پیشنهاد داد: به عنوان نماینده کارگری پیشنهاد می‌کنم در یک فضای سه‌جانبه بین نمایندگان کارگری و کارفرمایی و دولت، یک مجموعه‌تصمیم جدی برای ارتقای سطح ایمنی و بهداشت حرفه‌ای بدون توجه به مسئله سود و با محوریت جان نیروی انسانی بگیریم. باوجود پیری جمعیت و کاهش نرخ رشد، باید از جان و سلامت نیروی کار موجود مانند طلا محافظت کنیم و به این موضوع، اگر تخصصی وارد نشویم، جمعیت نیروی کار ما کم خواهد شد.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در پایان تصریح کرد: حتی شرکت‌های بیمه‌ای به دلیل کثرت حوادث کار و هزینه‌های ناشی از آن، تمایلی ندارند که به این حوزه ورود پیدا کنند و تعداد حوادث رو به فزونی می‌رود و ما در سطح ملی و جهانی باید در حوزه حفاظت از جان نیروی انسانی حرفی برای گفتن در مجامع داشته باشیم.

منبع: تجارت‌نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->